Referat fra forældremøde i ungdomsafdelingen d. 21. august 2023

28-08-2023

Forældremøde. Slagelse Badminton Ungdom.

Mandag den 21. august 2023 kl. 18

Velkommen

Ungdomsformand Kamilla Hansen bød velkommen.

Ledig post i bestyrelsen

Der er en ledig post i bestyrelsen, hvis nogen er interesseret.

Træningshold

Træningsholdene er i denne sæson lavet om, så der fremad er tre forskellige niveauer:

5-6 af de øvede spillere træner med på turneringsholdet om torsdagen.

Alle tidligere medlemmer har fået en invitation til den nye sæson.

Hiv fat i Kamilla eller trænerne, hvis der er spørgsmål til træning eller holdinddeling.

Træningstider og steder

Der kommer nye træningstider for øvede og turneringsspillere efter efterårsferien og træningen bliver rykket til Gymnaisehallerne og Nymarkshallen. Mere information følger om dette.

Efter vinterferien kommer vi tilbage i Slagelsehallen.

Nybegynderholdene er ikke ramt af ovenstående.

Det er ikke altid, at der gives besked til klubben, hvis træningen i Gymnasiehallerne er aflyst pga. fx eksamener. Klubben har gjort opmærksom på, at dette er en udfordring.

Åben hal

Der er åben hal om fredagen fra kl. 18-20, hvor man som medlem i klubben, kan tage ud og spille. Man må gerne tage forældre eller bedsteforældre med.

Følg med Facebook

Ungdomsafdelingen har en facebookside, der hedder Slagelse Badminton Ungdom. Bliv medlem og følg med i nyheder der.

Nyt træningstøj

Der kan prøves nyt tøj i uge 36 om mandagen kl. 16.30-19.30, onsdagen kl. 16.30-17.30 og torsdag kl. 17-18. Tøjet koster 1000 kr. for et sæt, som består af overtrækstøj, shorts/nederdel og kortærmet bluse.

Holdturnering

Giv gerne en tilbagemelding, hvis jeres barn ønsker at spille med på et hold i holdturneringen. Holdturnering er gratis og man spiller på et hold med 4 spillere. Hiv fat i træneren, hvis I er i tvivl, om det er noget for jeres barn.

Individuelle turneringer

Man kan også deltage i individuelle turneringer. Dem skal man betale for. Der er turneringer, der passer til barnets niveau og man kan starte med begynderturneringer. Man skal selv tilmelde sig på badmintonplayer.dk, hvor man skal oprette en profil. Barnet skal indplaceres på et startniveau. Hiv fat i Kamilla, hvis jeres barn skal indplaceres, eller I har spørgsmål til badmintonplayer.

Hold også gerne øje med facebooksiden, hvor der bliver lagt links op til turneringer, så man kan koordinere at deltage sammen.

Aktivitetsplan

Der blev udleveret en aktivitetsplan for den første halvdel af sæsonen. Vi ønsker at styrke sammenholdet på tværs, så meld meget gerne til, så vi kan få nogle gode badmintonoplevelser sammen.

Camp i efterårsferien

Der bliver lavet et event på slagelsebadmintonklub.dk, hvor man kan gå ind og tilmelde sit barn. Campen er den 16-17. oktober. Campen er gratis.

Holdfællesskaber

Der er indgået to holdfællesskaber med henholdsvis Sorø og Skælskør, så nogle af spillerne spiller sammen med andre klubber i holdturneringen. Skælskør kommer hver 2. mandag til Slagelse med en 5-6 spillere og deltager på turneringsholdet. Hver 2. tirsdag tager 5-6 spillere fra Slagelse til Skælskør og træner.

Forældregruppe

Er der nogen som vil deltage i en forældregruppe, som kan hjælpe med stort og småt i forbindelse med aktiviteter og arrangementer?

Følgende meldte sig (nogle kun til kagebagning)

Heidi (Isabella og Nannas mor)

Lisbeth (Caspers mor)

Janne (Sigurds mor)

Dorte (Bastians mor)

Henrik (Alexanders far)

Pernille (Malthes mor)

Hvis flere vil være med, så skriv til Kamilla: kamillaprehn79@gmail.com

Spørgsmål på mødet

Der blev drøftet balancen mellem seriøsitet og hygge på det øvede hold. Der er mange spillere til én træner. Kamilla undersøger muligheden for, at der kan findes en hjælpetræner efter efterårsferien hvor vi spiller i forskellige haller. Derudover rykker 5-6 spillere fra det øvede hold op på turneringsholdet om torsdagen.

Hvorfor skal der betales gebyr hver gang man tilmelder en turnering på badmintonplayer.dk? Dette spørgsmål skal rettes til badmintonplayer.

Opstår der andre spørgsmål, er man velkommen til at tage fat i Kamilla eller trænerne.